091025

Hej bloggen!

Idag är det söndag och jag reser bort idag. Jag kommer komma hem på torsdag och då, någon gång innan skolan börjar igen, ska jag och tjejerna träffas och gå igenom det vi har gjort (vilket förhoppningsvis är att vi har börjat skriva på uppsatsen)

Det är skönt att ha träffat Pia Lidwall. Hon hjälpte oss väldigt mycket och gav oss tips och idéer på vad vi kan göra härnäst. Jag vill gärna boka intervju med Olle Björk och Catarina Kumlien, två viktiga personer inom arbetet, och få deras syn på saker och ting också. Tror att Olle och Cattis är väldigt bra byggstenar till vår så kallade Wall of Essay :P

Jag kommer alltså börja på skriva på uppsatsen på fredag.
X1 kommer att skriva delen i inledningen om vår problemformulering, vårt arbete och våra idéer och även hur vi kom fram till vad vi ville jobba med.
X2 kommer att skriva statestik och fakta om cancerdrabbade barn och vården av dessa i Sverige respektive England.
Jag, Ingrid, kommer att svara på frågeställningen "Varför har inte Sverige prioriterat just hospiceverksamheten för barn?". Jag ska ha med analyser och teorier, och antagligen kommer jag inte komma fram till ett konkret svar på frågan, men jag kan ju alltid försöka.

MVH Ingrid

PS. Tjejer, när får jag börja skriva era namn? Om inte annat kan ni ju komma på pseudonymer (alltså andra namn)?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0