Min vision

Mitt senario:

Person känner sig uttråkad.
"Vad mitt liv känns tomt och innehållslöst. Vad ska jag göra? Kanske engagera mig i någonting...?" Person går in på datan och internet.
"Vad kan man engagera sig i? Kanske någonting med barn. Barn är ju gulliga." Person googlar på barn.
"Men barn är ett väldigt stort ämne. Vad ska jag rikta in mig på? Det är ju många barn som är sjuka..." Person googlar på sjuka barn. Person får upp väldigt många resultat.
"Men cancer är ju en stor sjukdom som nästan alla är mer eller mindre drabbade av." Person googlar på barn med cancer. Resultaten är många och Person klickar sig fram.
"Bla bla bla... Mummel mummel... Palliativ vård? Vad är palliativ vård?" Person öppnar ny internetsida och googlar på palliativ vård. Person går in på Wikipedia och läser om palliativ vård.
"Aha, vård i livets slutskede... Externa länkar... For Vitality - stöd oss i vårt arbete... Hmm?" Person klickar och kommer in på världens bästa blogg, som trots att den nu i början är lika förvirrad och oorganiserad som dess grundare, vill något gott och behöver allas stöd!

Detta var det jag hoppades på när jag länkade vår blogg på Wikipedia. (Är det tillåtet att gör så? Någon som vet?) Om ni vill dela med er era visioner av vad som händer ute i världen så skriv till oss! :D Antingen skriver ni kommentar på bloggen för alla att beskåda eller så mailar ni oss på [email protected] :)

Nu är jag hipp och skriver XOXO (Puss, kram, puss, kram)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0