Möte bokat!

Hejhopp!

Nu har vi äntligen bokat möte med Pia Lidwall :)
Fredagen den 23e oktober klockan 13.15 (om exakt två veckor) är det satt och jag ser fram emot det! Tur att vi hittade en tid då alla i gruppen kunde komma :)
Pia Lidwall ska få berätta lite mer om hela barnhospice-projektet och sedan ska vi använda det som byggsten i vår uppsats.

Detta är den sammanfattning jag skrev till vår handledare idag:


"Den senaste månaden har vi sollat väldigt mycket i vårt arbete. Först visste vi att vi ville jobba med cancer, sen med barn, sen med hospice, sen med England, sen med Sverige och det blev ett himla hoppande fram och tillbaka.

Men nu vet vi ungefär mer exakt vad vi vill: Vi vill åka till England och lära oss om hospiceverksamheten och sedan komma tillbaka till Sverige och engagera oss i hospicebygget här i Stockholm. Alltså det nya hospicet för barn. Vad som hände med barn med cancer vet jag inte riktigt, men jag tror de kommer in där på ett hörn någonstans :)

Det vi gör nu är att vi ska träffa Pia Lidwall, kristdemokraternas gruppledare och tidigare verksamhetschef inom sjukvården och vad vi hört den som tagit upp frågan om att bygga och starta Nordens första hospice för barn, och ställa massa frågor och få de första byggstenarna till vår kommande uppsats.

Sedan har vi ju försökt få kontakt med hospice i England. Och vi har fått svar men sedan tog det stopp och Englands olika barnhospice verkar inte särskilt angelägna om att vi ska komma... Hoppas du kan hjälpa oss på den punkten :)"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0