Helt fel...

Det här med projektarbete är någonting ingen av oss gjort förut, så vi har ingen aning om var vi ska börja. Vår handledare sa då att vi skulle börja med att ringa runt. Helt fel! Man kan ju inte ringa folk när man inte riktigt vet vad man ska säga...

Så nu kommer jag med den nya planen som jag ska presentera för flickorna imorgon:

Steg 1 - kontakta Englands alla barnhospice och få en inbjudan till att komma. Alltså, ta reda på VILKET HOSPICE!

Steg 2 - kontakta tidningar (Dagens nyheter, Svenska Dagbladet m.fl.) och boka intervju, för med publicitet kommer sponsorer

Steg 3 - hitta sponsorer (vår potentiella sponsor, alternativt Barncancerfonden)

Jag har spenderat hela helgen med att ligga sjuk med feber, men nu är jag på fötter igen och alldeles nyss skrev jag ett sk "telefonmanus", dvs ett manus för exakt vad jag ska säga när jag ringer till folk. Hittills har det varit osammanhängande svammel (klart att man blir vidarekopplad...) men nu kommer nya tider! Här följer en del att mitt manus:

England är ett av Europas mest framgångrika länder vad gäller vård av döende cancersjuka barn och vi har fått kontakt med ... och blivit lovade att få komma dit och se hur de arbetar och hur de blir finansierade. (Vi har även fått kontakt med tidingen.....)
Ifall de frågar: - Vad är hela syftet med arbetet?
                      - Vi vill veta varför det fungerar så bra i England och vad vi kan lära av det.
    (Alternativt: - Varför vill ni vara med i tidningen?
                      - Vi vill att hospiceverksamheten för barn i Sverige ska bli bättre och vi undrar om ni skulle 
                      vara intresserade av att skriva en artikel om vårt arbete för att åstadkomma detta.
)

Nu ska jag gå och tänka lite mer på det här och diskutera med mina överordnade! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0