Telefonist på heltid?

Hejhej. Ingrid här!

Idag är det fredag och vi har fått mycket gjort idag! Satisfied!
Först och främst skrev vi en form av "mindmap" över hur vår uppsats ska se ut. En uppsats är något som måste ingå i hela projektarbetet. Antingen väljer man att göra en praktisk del (tex. insamling och utställning) och en teoretisk del (uppsats) eller så skriver man bara en teoretisk del. Så hur man än väljer kan man inte undgå uppsatsskrivandet.

Så här ser vår mindmap ut:
Projektarbete - Mindmap över uppsats
- Inledning: Fakta och statestik
- Berätta om problemformulering och tillvägagångssätt
- Berätta om upplevelser och uppfattningar från England
- Berätta om läget och planerna i Sverige
- Jämför
- Ta upp problemformuleringen och frågeställningarna
- Orsaker, konsekvenser
- Slutsats

Denna mindmap har vi kladdat ner för att få någon form av överblick på hur det hela kommer att se ut. Småjusteringar kommer antagligen göras. (Det gäller det mesta i vårt arbete.)

Det andra vi gjorde var att ringa ringa ringa massa massa massa människor.
Vi började med att ringa till Axel N. Anderssons Testamentesfond (ARUF) men det enda de kunde göra för oss var att koppla oss vidare. Om jag inte minns fel blev jag första kopplad till Statshuset (?) och sedan blev jag kopplad till vår kommun och sedan fick jag ett nummer till någon som hade på telefonsvararen. Lyckat samtal!
Sedan ringde vi Folke Bernadottes Minnesfond, men de har telefontid, så kommer nog ringa på tisdag eller torsdag mellan 12.00 och 15.00 igen.
Vi ringde faktiskt några till men jag kopplades runt så mycket att jag inte kommer ihåg vilka eller hur många jag pratade med. Men även om det inte gått så bra hittills så är det bara att ta sig i kragen och inte förlora hoppet!!

Kram Ingrid

P.S. Jessika Eriksson (inkorrekt stavning?) ringde mig just tillbaka från kommunen och tyvärr kunde hon inte hjälpa mig nu på en gång. Men hon sa att hon skulle kolla runt och jag gav henne denna bloggadressen :) Det kommer säkert något gott med det lilla (tänker jag hoppfullt)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0