Syftet med arbetet

Yaay! Andra inlägget! "Det går bra nu".

Så, nu till en fråga som de flesta frågar sig och som vi i gruppen även frågat oss själva, "Varför valde vi just cancer som huvudämne till vårt projektarbete?". Jo det är nämligen så att cancer berör så otroligt många människor runtom i världen. Om man tänker efter känner man oftast åtminstone en person i ens närhet som drabbats.

Jag tror att det här projektarbetet betyder lite olika för oss tre i gruppen. För mig är det här arbetet väldigt personligt och också väldigt tufft eftersom min pappa gick bort i cancer när jag var elva. Men jag ser det här som en utmaning.
Det som vi alla tre är överens om dock är att vi vill väcka folks vetskap om cancer. En av de saker vi kommer att göra är att förmedla cancersjuka barns berättelser. För att på så sätt väcka intresset hos människor att göra mer än vad som görs idag för barn med cancer. Men vi vill även öka förståelsen hos människor, det är omöjligt att förstå vad en person med cancer går igenom om man aldrig får höra dennes berättelse.
Vi vill få folk att se vad cancer kan göra mot människor, och hur mycket den påverkar människorna runtom den som drabbats. Sen har vi även som mål att skänka en summa pengar, antingen till ett Hospice i England som kanske inte har det så bra ekonomiskt eller till barncancerfonden i Sverige.

Syftet med det här arbetet är också att ta reda på varför England har flera Hospice för barn (en plats för barn i livets slutskede) medan Sverige inte har ett enda. Det kommer bli mycket intressant att få svar på den frågan samtidigt som vi gör allt för att uppmärksamma människor. Bland annat genom att ha en fotoutställning och en insamling.

Nu är vi iallafall på gång och kämpar för att det här projektarbetet ska bli så bra som möjligt!

Kramis Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0